Novinky v programu SlimOffice 6.1 (build 14028 - 14153)

15.7.2024: Aktualizace SlimOffice 6.1 (14028 - 14153)

Upozornění: Aktualizaci SlimOffice 6.1 (14153) je možné spustit na verzi SlimOffice 6.1 (13650) a vyšší.

Účetnictví

  • SPC=Příspěvkové organizace: Tiskové sestavy - Příspěvkové organizace - Normalizované výkazy - do Výkazu zisku s ztrát doplněn sloupec Hospodářská činnost. Současně rozšířen i vzor s definicí čísel účtů (Ostatní - Příspěvkové organizace - Vzorce pro výpočet normalizovaných výkazů). Dále upraveny přílohy A.1, A.2, E.1, E.2, E.3 a E.4 - odpojeno od katalogu frází a napojeno na přílohy typu Text pro nadefinované doklady. Dále doplněna volba pro napočítávání minulého období na základě uzávěrkového dokladu pro počáteční zůstatek aktuálního období.

Prodej

  • Browsery dokladů (FV, ZLV, Prodejky, OP) - doplněno nové tlačítko Zobrazit/skrýt editovatelný rozpis. Pokud je tlačítko stisknuto, zobrazí se dělená obrazovka, kde v horní polovině je seznam dokladů (hlaviček) a v dolní polovině jsou údaje ze záložky Rozpis DPH. U vložených dokladů (bez řádků) je možné tento rozpis přímo editovat (bez nutnosti otevírání editace dokladu). Možnost editace dále váže na parametr uživatele - Účetnictví - Povolit editaci zaúčtovaných dokladů. V případě řádkových dokladů se tento rozpis zobrazí pouze v režimu náhledu.
  • Zálohové listy vydané - do záhlaví doplněna nová položka Nevyúčtovávat. V případě, že bude položka zaškrtnuta, nebude se takový zálohový list nabízet k vyúčtování (položka Zbývá vyúčtovat = 0). Dále upravena tisková sestava Vyúčtování ZL vydaných (Tiskové sestavy - Výpisy zálohových listů - Vyúčtování zálohových listů). Sloupec Nevyúčtovávat je doplněn i do browseru zálohových listů vydaných.
  • SPC=Platební terminály (SPC=Global Payments): úprava platebních terminálů Global Payments - nově se jako referenční číslo předává variabilní symbol (původně byla řada/číslo dokladu).
  • SPC=Přepravní služby: rozšíření funkčnosti v dotahování telefonu, kontaktu a e-mailu v přepravních službách. Aktuálně se prochází údaje v účastnících v zakázkách, kde se dotahuje telefon, kontakt a e-mail. Pokud zde nebude vyplněno, jako druhý krok se nově hledá v účastnících v dokladu.

Nákup

  • Browsery dokladů (FD, ZLD, OZ) - doplněno nové tlačítko Zobrazit/skrýt editovatelný rozpis. Pokud je tlačítko stisknuto, zobrazí se dělená obrazovka, kde v horní polovině je seznam dokladů (hlaviček) a v dolní polovině jsou údaje ze záložky Rozpis DPH. U jednotlivých dokladů je možné tento rozpis přímo editovat (bez nutnosti otevírání editace dokladu). Možnost editace dále váže na parametr uživatele - Účetnictví - Povolit editaci zaúčtovaných dokladů.
  • Zálohové listy došlé - do záhlaví doplněna nová položka Nevyúčtovávat. V případě, že bude položka zaškrtnuta, nebude se takový zálohový list nabízet k vyúčtování (položka Zbývá vyúčtovat = 0). Dále upravena tisková sestava Vyúčtování ZL došlých (Tiskové sestavy - Výpisy zálohových listů - Vyúčtování zálohových listů). Sloupec Nevyúčtovávat je doplněn i do browseru zálohových listů vydaných.

Sklady

  • SPC=Skladová místa: implementace Skladových míst. Zaveden nový katalog, browser a detail - Skladová místa (Sklady - Zboží). Pro pohyby zboží, skladovou přípravu a meziskladový převod vytvořena nová položka v řádcích pro definici skladových míst (obdobně jako šarže). Po kliknutí na příslušné tlačítko se objeví formulář pro přidávání, mazání a editaci skladových míst. Pro meziskladový převod navíc formulář pro skladová místa obsahuje zdroj i cíl skladového místa (pokud se převádí mezi sklady s evidencí skladových míst). Pro skladová místa zavedena tabulka stavů na skladových místech, která se bude aktualizovat podle pohybů zboží obdobně jako stav na skladě. Skladová místa napojena na kartu zboží, do záložky Sklady, dále na kartě zboží zprovozněn příznak Skladová místa, který obdobně jako příznak Šarže bude definovat, jestli zboží lze evidovat na skladové místo. Dále upraveny procedury pro záměnu a sloučení kódu zboží (sloučení umí i sloučit stavy na skladových místech) a záměnu kódu firmy. Detail skladu rozšířen o novou volbu Evidovat skladová místa (takovýto sklad potom bude umožňovat v pohybech definovat skladová místa u zboží, které má aktivní volbu Skladová místa). V tomto případě kontrola nedovolí uložit řádek pohybu bez definovaných skladových míst. Uzávěrka skladu rozšířena o skladová místa. Vytvořen formulář pro převod mezi skladovými místy v rámci jednoho skladu - v menu Sklady - Pohyby zboží. Rozšíření nového formuláře pro převod mezi skladovými místy, kde zdrojové skladové místo a cílové skladové místo rozšířeno o položku EAN, pomocí které se skladové místo dotáhne pípnutím čarového kódu.
  • SPC=eShop: E-shop - Kategorie zboží - doplnění položky Název nadřazené kategorie do browseru.
  • SPC=eShop: E-shop - Kategorie zboží - do detailu a do browseru doplněn nový příznak Nezobrazovat filtry. 
  • SPC=eShop: Zboží - Katalog zboží a služeb - Karta zboží - eShop - Související produkty - rozšíření o novou funkci Hromadné vložení. Funkce je k dispozici při vytvoření nového souvisejícího produktu. V tomto případě se na detailu souvisejícího produktu objeví nová volba Hromadné vložení. Při aktivní volbě je umožněno pro Zboží v kombinaci multiselect a při uložení se pak vygenerují všechny související produkty podle vybraných v poli Zboží v kombinaci. Zohledňuje se i volba Vzájemně párovat, kde při hromadném vložení se vloží i příslušné záznamy do páru.

Zakázky

  • Zrychlení načítání dat ve všech browserech zakázek.
  • SPC=Přepravní společnosti: Zakázky - doplnění nové záložky Přeprava. V případě využívání alespoň jedné přepravní společnosti (Česká pošta, DPD a PPL) se tato nová záložka zobrazí. Na záložce přeprava je virtuální strom položek, který obsahuje údaje: Přepravce, Město a PSČ dodacího místa, Druh zásilky a službu.

Mzdy

  • Nové e-podání přes ČSSZ VREP od 1.7.2024 - Výkaz příjmů zúčtovaných zaměstnavatelem zaměstnancům činným na základě dohody o provedení práce. Katalog zaměstnanců - vytvořena nová sestava MzKz015 Výkaz příjmů zúčtovaných zaměstnavatelem zaměstnancům činným na základě dohody o provedení práce. Sestava řeší export do XML i podání přes ČSSZ VREP a to buď pro jednoho nebo více zaměstnanců (v případě označení více karet zaměstnanců). Dále vytvořena stejná tisková sestava MzOSSZDPP v Tiskové sestavy - OSSZ - Výkaz příjmů zúčtovaných zaměstnavatelem zaměstnancům na DPP. V tomto případě se do sestavy zpracují všechny DPP za období zadané ve filtru.
  • SPC=emailing: rozšíření e-mailingu na Katalog zaměstnanců. Vytvořena nová záložka E-mailing s údaji pro odeslání e-mailu a přehledem odeslaných e-mailů, dále s možností posílat e-maily jednotlivě a s možností odesílat přiložené sestavy. Nově je možné odesílat mzdové sestavy: ELDP, Prohlášení k dani a Žádost o roční zúčtování.
  • Tiskové sestavy - Potvrzení - nová tisková sestava MzRekPP004 Doklad o výši měsíčních příjmů pro účely státní sociální podpory. Ve filtru je možné zadat období nebo kód zaměstnance a to i jako multiselect.
  • Katalog zaměstnanců - Dávky NP - rozšíření e-podání DZDPN o nový element pro rozlišení nemoci nebo úrazu.
  • Katalogy - Kódy změn pro ZP - rozšířeno o kódy R, S, X, Y, Z.
  • Katalog zaměstnanců - Výplata mzdy - doplněna nová položka IBAN. Současně implementováno automatické generování IBAN po zadání předčíslí, čísla účtu a kódu banky (včetně možnosti vytvoření přes nové tlačítko). Položka IBAN přidána do browseru a detailu plateb. Dále doplněno i do tvorby bankovních příkazů z browseru Platby.

Katalogy a CRM 

  • Katalog firem - ARES - přepracování dotazování do registru ARES (převedení na rozhraní Slug API) včetně celkového zrychlení.
  • Katalog firem - na nový parametr klienta (Katalogy - Hlídání duplicity DIČ) se provádí kontrola na duplicitní zadání položky DIČ při ukládání karty firmy.
  • Katalogy - Akce - Rozšíření sestav akcí o pohyby zboží: Akce002 - Analytická evidence z prodeje a nákupu na akci, Akce003 - Analytická evidence z prodeje a nákupu na akci - po firmách. Pohyby zboží se do sestavy napočítávají přes kód pohybu spojený s kontem. Zohledňuje se akce v řádcích i v hlavičce pohybu zboží.
  • SPC=AODV (automatické odesílání datových výstupů): úprava použití e-mailu při hromadném automatickém odesílání urgencí. Nyní se automatická urgence odesílá na e-mailovou adresu z karty firmy na záložce E-mailing (Automatické urgence). V případě, že tento e-mail není vyplněn, vezme se e-mail ze záložky Obecné na Kartě firmy.

Parametry a servis

  • Parametry klienta - Účetnictví - rozšíření funkčnosti parametru "Doklady účtovat s datem uskutečnění plnění". Parametr se nově uplatní i při vyúčtování zálohového listu vydaného nebo došlého. Pokud je parametr aktivní tak se při tvorbě vyúčtování zálohy nastaví položka Datum zálohy na DUZP vyúčtovacího dokladu. Pokud parametr aktivní není, tak se Datum zálohy nastaví na datum vystavení vyúčtovacího dokladu. 
  • Parametry klienta, parametry uživatele - E-mailing - Mzdy - rozšířeno na dvě záložky Výplata mezd a Karta zaměstnance. Možnost definice název souboru, předmětu a zprávy.
  • SPC=Eshop: Parametry klienta - Sklady - Zvýraznit akční zboží a doprodej (pro e-shop). Do browseru zboží přidány nové sloupce Akční zboží a Doprodej (s hodnotami maloobchod, velkoobchod, všude nebo prázdný sloupec). Přidání je nutné z důvodu, že se bude podle těchto sloupců obarvovat řádek. Na aktivní nový parametr klienta a SPC E-shop se v případě akčního zboží obarví řádek v browseru světle modře a v případě doprodeje pak světle zeleně.
  • Parametry uživatele - nový parametr ve Sklady - Editovat skladovou přípravu ve stavu Provedeno. Pokud bude tento parametr uživatele aktivní, tak půjde editovat skladová příprava příjmu ve stavu Provedeno (parametr vytvořen zejména kvůli možnosti editovat ostatní náklady).

Ostatní

  • SPC=Emailing: rozšíření e-mailingu o možnost definovat název firmy v názvu souboru  #firmanazev# (z názvu firmy se odstraní všechny znaky, které jsou nepovolené pro název souboru).
  • Nápověda - Vzdálená podpora - úprava ve spouštění Rychlého pomocníka, který se na některých verzích Windows 11 nespustil.